Özel güvenlik şart oldu

Çok sayıda otelin güvenliğini sağlayan Selçuklu Güvenlik yöneticileri Turgay "Özel güvenlik hizmeti almak pahalı değil" dedi

• 20 Nisan 2017, Perşembe 21:40

ALANYA'DA hizmet veren Selçuklu Güvenlik, başta oteller olmak üzere siteler, alışveriş merkezleri (AVM), stadyum, sahil işletmeleri başta olmak üzere çok sayıda tesisin güvenliğini sağlıyor. Özel güvenliğe olan ihtiyacın her geçen gün arttığını belirten Selçuklu Güvenlik yöneticisi Mustafa Turgay, özel güvenlik hizmeti almanın pahalı olmadığına dikkat çekti. Turgay "Uzun yıllardır bu sektörün içerisindeyim. Güvenlik görevlisi olarak çalıştım. Güvenlik amirliği, şefliği ve müdürlüğü yaptım. Sonradan kendi şirketimizi kurduk. Bu bölgede 20-25 tane 4-5 yıldızlı otelin güvenliğini sağlıyoruz. Site, AVM, sahil ve stadyum güvenliğini sağlıyoruz. Bünyemizde kışın asgari 60'dan aşağı olmamak üzere, yaz aylarında turizm sezonunun açılmasıyla beraber 150-180 kişiyi istihdam ediyoruz" dedi.

'GÜVENLİĞİN TASARRUFU OLMAZ'

Özel güvenliğe olan ihtiyacın arttığını ifade eden Turgay "Çünkü güvenliğin tasarrufu olmaz. Bir otelde bir meydancı, kat görevlisi, belboyu az çalıştırabilirsiniz ama bir güvenlik görevlisinden tasarruf edemezsiniz. Eğer güvenlikten tasarruf ederseniz terör, hırsızlık, kapkaç olaylarının önüne geçemezsiniz. Hem otelin, hem de oteldeki mallarınızın güvenliği için güvenlik bulundurmak zorundasınız" diye konuştu.

'GÜVENLİK KİMLİK KARTI ŞART'

"Bir kişinin özel güvenlik görevlisi olması için özel güvenlik okullarına kayıt yaptırması gerekiyor" diyen Turgay, "Ortaokul mezunları silahsız güvenlik sertifikası ve kimlik belgesi alabiliyor. Lise ve üstü okul mezunları silahlı güvenlik kimlik kartına sahip olabiliyor. Güvenlik görevlisi olmak isteyen kişi özel güvenlik okuluna kayıt yaptırıyor. Önce eğitim alıyor, sonra da sınava giriyor. Sınavdan sonra eğer silah alıyorsa atışa katılıyor. Daha sonra güvenlik kimlik arşiv soruşturmasından sonra güvenlik kimlik kartına sahip oluyor. Sonra da bize geliyor. Biz güvenlik kimlik kartına sahip personeli istihdam ediyoruz. Otel, AVM, site, sahil gibi yerlerde güvenlik görevlisi olarak değerlendiriyoruz.

Kriterlerimiz erkeklerde 1,70 boyundan aşağı olmamak şartıyla belirli 20-40-45 yaş aralığında olması. Güvenlik kimlik kartınız yoksa güvenlik görevlisi olamazsınız. Yeni çıkan yasayla güvenlik kimlik kartı olan personel istihdam edilecek" ifadelerini kullandı.

'15 GÜN ORYANTASYON EĞİTİMİMİZ VAR'

Bu eğitimlerin dışında kendilerinin de personele eğitim verdiklerini aktaran Turgay "İlk 15 gün oryantasyon eğitimimiz oluyor. İşe başlamış bir personel dahi olsa, güvenlik kimlik kartını almış, hiçbir otelde çalışmamış görevli için işin pratiği noktasında devreye biz giriyoruz. Seminerlerimiz var. Periyotlar halinde şirketimizde eğitimler veriyoruz. Gece ve gündüz kontrollerimizi yapıyoruz. 2-3 otel başına, güvenlik görevlilerinin kontrollerini yapacak şirket bünyemizde bir personel tahsis ediyoruz" dedi.

'KADINLAR ERKEKLERDEN BİR ADIM ÖNDE'

Kadınların da özel güvenlik görevlisi olmak için başvurduğunu paylaşan Turgay "Her otelde biz en az 2 tane olmak üzere bayan personel istihdam ediyoruz. Otellerin ana giriş kapısı, personel giriş-çıkış kapısı ve bir de sahil giriş kapısı. Biz bu 3 noktanın güvenliğini sağlıyoruz. Otele kol bantsız yabancının girmemesi, otelden dışarıya bir malzemenin çıkmaması noktasında güvenlik önlemi alıyoruz. Özellikle otel giriş kapılarında 08.00-16.00 ve 16.00-00.00 vardiyalarında ben bayan personel tercih ediyorum. Kadın personel oturması, kalkması, görünümü ve hitap şekliyle erkekten bir adım daha önde. Bir turist otele gelirken önce güvenlik personelini görür. En son valizini toplayıp ülkesine giderken, otobüse binerken yine güvenlik görevlisini görür. Bunun yanında otellerde üst ya da çanta aramalarında kadın personeli kullanıyoruz. Her otelde en az 2 tane olmak üzere kadın personeli tercih ediyoruz. Kadın personel güvenliğe daha çok başvuru yapıyor. Erkeklerden daha azimliler" diye konuştu.

'MÜŞTERİNİN ÇEKİNDİĞİNİ SÖYLÜYORLAR'

Özel güvenliğin silah taşımasıyla ilgili soruyu da cevaplayan Turgay, "Yeni çıkan yasada her tesis silah bulundurmak zorunda. Kendi demirbaşına kayıt ettirip, silahlı özel güvenlik kimlik kartına sahip personele bu silahı vermek zorunda. Bana sorarsanız bunun uygulamaya geçmesi çok zor. Çünkü sonuçta silah vereceğiz. Sonuç nasıl olacak, onu düşünemiyorum. Otellerimiz var. Müşteri çekiniyor diye cop ve kelepçeyi taktırmıyorlar. Copun kulübede durmasını istiyorlar. Normalde personelimiz copla kelepçesini üzerinde bulundurmak zorunda. Otel müdürü, güvenlik görevlisinin taşıdığı cop ve kelepçeden müşterinin tedirgin olduğunu söylüyor. Stratejik öneme sahip yerlerde silah bulundurulmak zorunda" ifadelerini kullandı.

'BÜTÜN MÜŞTERİLERİMİZ REFERANSIMIZ'

Turgay "Benim her müşterim benim referansım. Benim bir otelin kapısına koyduğum personel benim reklamımdır. O güvenlik görevlisi benim amblemimi takıyorsa, o otele girenler benim personelimi gördüğü zaman, duruşuyla, işleyişiyle, tatlı diliyle, güler yüzüyle bütün personelim benim referansımdır" dedi.

'EN BÜYÜK SORUN MAAŞ KONUSU'

Sektör olarak en büyük sorunlarının maaşların çok düşük olması olduğunu aktaran Turgay "Asgari ücretin üzerinde veremiyoruz. Çünkü anlaşmalarımızı da buna göre yapıyoruz. Antalya'nın en düşük maaşı Alanya bölgesinde. Burada personele bin 404 TL maaş veriyoruz. Manavgat tarafına gidiyoruz, maaş bin 600 TL, Antalya tarafına gidiyoruz bin 800 TL oluyor" diye konuştu.

'ALANYA'DA 12 AY ÇALIŞMAK YOK'

Özel güvenlik personelinin çalışma saatleri içerisinde devlet memuru olarak göründüğünü belirten Turgay "Herhangi bir vukuata karıştıkları zaman adliyede kamu davası açılıyor. Bu özlük haklarının hepsini maalesef alamıyorlar. Alanya'da 12 ay çalışma imkanı yok. Alanya'da 100 otelin 90'ı kışın kapalı. 6-7 ay personeli istihdam ediyoruz ama 4-5 ay çalışmıyorlar. En büyük sorunlardan biri de bu. Devamlı bir iş sürekliliği yok. Alanya'da henüz kş turizmi olmadığı için en büyük sorunlarımızdan biri bu. Sezonluk çalışmak zorunda kalıyorlar. İstisna olarak bazı siteler hariç sezonluk çalışıyorlar. Fazla çalışmaya kesinlikle fazla mesai alıyorlar. 8 saat haricinde personel bir saat bile çalışırsa fazla mesaisini alıyor. Resmi tatillerde çalıştığı günlerde ekstra mesailerini alıyorlar. Bizde 8 saatin haricinde fazla çalışma yok" ifadelerini kullandı.

'EN İYİ HİZMET İÇİN KENDİMİZE GÜVENİYORUZ'

"Biz bu işi profesyonel olarak yapıyoruz" diyen Turgay, "Biz bir personeli otele görevli olarak gönderince onu orada bırakıp gelmiyoruz. Müdürlerimiz, kontrol görevlilerimiz, yöneticilerimiz, personelimizin sıkıntılarını, otelin bizden istediklerini, bizim otelden istediklerimizi sürekli kontrol halinde tutuyoruz. Hem çalıştığımız müşterilerle, hem de çalışan personelle sıkıntı yaşamıyoruz. Bunları skı tutmazsak başıboşluk olur. Başboşluktan da ne bizim hizmet verdiğimiz kişiler, ne de personel bizden, ne de biz personelden memnun kalırız. İşimize dört elle sarılıyoruz. En iyi hizmeti verme konusunda kendimize güveniyoruz" dedi.

'ÖZEL GÜVENLİK ALIMI PAHALI DEĞİL'

Özel güvenlik hizmeti almanın pahalı olmadığını kaydeden Turgay, "Bir tesisin güvenliğini alırken o tesisin koruma planını çıkarıyoruz. Kaç güvenlikle burası korunabilir? Bunun için bu tesisinin güvenlik koruma planını çıkarıyoruz. Acil yardım, ilk yardım planını çıkarıyoruz. Daha sonra o tesise önceden güvenlik izin belgesi yoksa, biz alıyoruz. Sonra personellerin Antalya Valiliği'nden tesis jandarma bölgesindeyse jandarmadan, eğer polis bölgesindeyse İl Emniyet Müdürlüğü'nden Özel Güvenlik Şube'ye bildirimleri yapıyoruz. Her işe giren personelin mali sorumluluk sigortası, SSK giriş bildirgesi, özel güvenlik kimlik kartı fotokopisi, iş sözleşmesinin fotokopisiyle beraber bunları bildirmek zorundayız. İşten ayrılan personeli 15 gün içinde bildirmek zorundayız. Özel Gevenlik Şube, hangi tesiste hangi personelin çalıştığını biliyor. Bunun bir kontrolü var. Bizim tesislerin kontrolleri oluyor. Şirket merkezimiz 2 ayda bir Özel Güvenlik Şube tarafından kontrol ediliyor. Özel güvenlik alımı pahalı değil. Normalde zaten bir mutfak personelinin maliyeti örneğin bir birim ise, özel güvenlik personelinin de bunun biraz üzerinde olur. Çok pahalı değil" diye konuştu.

'ULUSAL BİR FİRMA OLMAK İSTİYORUZ'

Selçuklu Güvenlik Genel Koordinatörü Mehmet Çalışkan da "Gelecekte ulusal bir firma olma çabasında çalışmalarımız var. Büyük şehirlerde bölge müdürlüğü açıp, ulusal bir firma olma çabasındayız" dedi.

'HER PERSONEL İŞE ALINMIYOR'

Personel alımında çok titiz olduklarının altını çizen

Koordinatör Çalışkan "Personel alırken Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın özlük dosyasında bulunması gereken belgeler var. Bu evrakları tamamlamayanları işe almıyoruz. Çok iyi bir mülakat yapıyorum. Tuzak sorular sorarak reflekslerini ölçüyorum. Ancak bunlara mantıklı cevaplar verirse ve beni inandırırsa o zaman işe alıyorum" diye konuştu.

'ZAMANLA BUNU DA AŞARIZ'

Alanya'da özel güvenliğe olan ihtiyacın günden güne artığını vurgulayan Çalışkan "Devletin bu konuda bazı yasa tasarıları var. Güvenlik görevlilerinin asgari ücretten biraz daha fazla maaş almasının sağlanması veya sosyal haklarının sağlanması gibi fakat bunlar henüz sonuçlanmadı. Yalnız Antalya Valiliği Güvenlik Komisyonu adı altında bir komisyon kurdu. Geçen ay bunun tebliğini yayınladı. En azından önemli tesislerde ve otellerde kapılarda kapı dedektörü, misafirlerin çanta ve valizlerinin aranmasıyla ilgili de x-ray cihazının konulması konusunda biraz ısrarcılar. Haklı oldukları konular da var ama bu da bütçe gerektirdiği için otel sahipleri biraz çekingen davranıyor. Zamanla bunu da aşarız" ifadelerini kullandı.

'ÖNLEMİMİZİ ALACAĞIZ'

Terörün sadece Türkiye'de değil, dünyanın her yerinde olduğuna dikkat çeken Çalışkan "Fransa, Belçika, İngiltere. İngiltere geçen sezonun sonunda Türkiye'nin güvenli bir ülke olmadığını söylerken, Londra'nın göbeğinde bir terör saldırısı oldu. Kimse terör saldırılarını sıfıra indiereceğiz diye taahhütte bulunamaz. Terör dünyanın her yerinde var. Kimse bunu bitiremiyor. Onun için terörle yaşamak zorundayız. Önlemimizi alacağız. Eğitimlerde bu konuyu ön plana çıkarıyoruz. Oryantasyon eğitiminde terörle ilgili konuları vurguluyorum. Güvenlik görevlilerinin bulundukları noktalarda gözlerinin açık olup, şüpheli şeyleri not etmelerine, bize bildirmelerine dikkat ediyorum" dedi.

'İŞÇİ İLE AYNI KATEGORİYE ALINMAMALI'

Sektörün sorunlarına da değinen Çalışkan "Herhangi bir sıradan vasıfsız işçi ile bizi aynı kategoriye sokuyorlar. 5 yılda bir güvenlik kimlik kartlarının yenilenmesi gündeme geldi. Bu da personelin hem zamanını alıyor, hem de mali külfet getiriyor. Kartların yenilenmesi 5 yılda bir değil de 10 yılda bir olsun" diye konuştu.

'SEKTÖR DAHA CANLI HALE GELECEK'

Özel güvenlik hizmetiyle ilgili 5188 sayılı yasa hakkında da konuşan Çalışkan, "Bu yasa yüzde 90 bizim sorunlarımızı çözüyor gözüküyor. Yüzde 10'luk kısmı da aşabilirsek, zaten sektör daha canlı, anlamlı hale gelecek. Bir, özel güvenlik görevlilerinin sıradan vasıfsız elemanla aynı maaşı alması. İkincisi askerlikte ve polislikte yıpranma payı diye bir pay var. Bunun bize de bir kısmı kaydırılmalı. Birçok sitede arkadaşlarımızın 12-14 saat çalıştıklarını duyuyoruz. Bunlar olmasın. Bir kişinin 8 saatten fazla çalışması performansını düşürüyor. Personelin de ailesine zaman ayırması lazım. Resmi tatil ve bayram mesaileri maaş bordrolarımıza mutlaka yansıtılır" ifadelerini kullandı.

'YABANCILAR DA HİZMET İSTİYOR'

Kızılot ve Kızılağaç'a kadar hizmet verdiklerini söyleyen Çalışkan "Otellerin dışında Alanya'nın çok büyük siteleri var. Alanya'nın en eski kuruluşlarından canlı ve işlenmiş et sektöründe faaliyet gösteren bir şirketin güvenliğini sağlıyoruz. Tepe Mahallesi'nde çok özel kişilerin oturduğu site var. Buranın güvenliğini sağlıyoruz. Ağırlığımız oteller. Mahmutlar'dan tutun da Avsallar'a kadar, bunun dışında da Kızılağaç ve Kızılot'ta da güvenliğini sağladığımız otellerimiz var. Yerleşik yabancılar da bizden hizmet istiyor. Onların şartları ağır olmasına rağmen elimizden geldiği kadar onlara da hizmet vermeye çalışıyoruz" dedi.

'ÇOK İTİRAZ EDENİ GÖRMEDİM'

Özel güvenlik hizmeti almanın pahalı olmadığını belirten Çalışkan "Ülkemizde sigortalı bir işçinin resmi giderleri, alacağı net maaş belli. Bizim ekstradan kıyafetimiz ve teçhizatımız var. Cüzi rakamlar koyarak bir bütçe çıkarıyoruz. Bütçeye şimdiye kadar çok çok itiraz edeni görmedim" diye konuştu.

'ÇABALARIMIZI GÖZ ÖNÜNE ALSINLAR'

"Hedefimiz ulusal bir firma olmak" diyen Çalışkan, "Hiç değilse önümüzdeki sezon 200 personelle bu işi götürmek. Bizimle ilgili pazarlık yaparken hizmet verdiğimiz kişilere sesleniyorum, kişinin verdiği hizmeti, çabalarımızı göz önüne alsınlar. Fiyatlarımızda fazla pazarlık yapılmamasını rica ediyorum" ifadelerini kullandı.

'HİÇBİR ZAMAN ŞİKAYET ALMADIK'

Selçuklu Güvenlik Pazarlama Müdürü Nesibe Hancı ise

"İstenilen her yere, Selçuk Güvenlik güvencesi ile hizmet veriyoruz. Selçuklu Güvenlik varsa, otel sahibi içi rahat şekilde otelinden ayrılabilir. Sonuçta kapıda Selçuklu var. Hiçbir zaman bu konuda şikayet almadık. Hiçbir sorun yaşamadık. 'Bir başka şirketle çalışsak mı acaba?' diye tereddütte bulunanı dahi görmedim. Personelimiz bizim için çok önemli. Onların huzurlu ve mutlu çalışmaları, bizi her zaman rakiplerimizden farklı kıldı" dedi.

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

SON DAKİKA HABERLER

ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?